Nieuwe campagne Solidaridad werkt aan bewustwording modeconsumenten

15 mei 2018
Logo #modebewust

 

Solidaridad en Sympany hebben een nieuwe campagne gelanceerd: #Modebewust. De campagne vraagt aandacht voor de problemen die nog steeds bestaan in de kledingindustrie. De website www.mode-bewust.nl is een kennis- en inspiratieplatform om Nederland modebewust te maken. De insteek is het geven van praktische tips waarmee consumenten zelf kunnen bijdragen aan een meer duurzame textielsector.

Het platform is onderdeel van een langdurige samenwerking die moet leiden tot een eerlijke en duurzame ontwikkeling van de kleding- en textielsector. Er is bijzondere aandacht voor opkomend productieland Ethiopië: de opbrengst van de actie zal daar geïnvesteerd worden in een textielprogramma. 

Meer informatie over de campagne: www.mode-bewust.nl

Solidaridad is deelnemer aan het Convenant voor Duurzame Kleding en Textiel.

Betrokken bij het convenant zijn

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies onder andere om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.